Musicians United by Tim Janssen, Bedrijfskunde MER
Deze sociale innovatie heeft als noodzaak het gebrek aan sociaal vangnet voor artiesten/muzikanten.
Het betreft een programma waarbij artiesten in één huis samen leven. Ze creëren muzikale synergie, door samen te werken met muzikanten waar ze anders niet mee hadden samengewerkt, maken ze muziek die ze anders niet gemaakt zouden hebben.
Het bedrijf faciliteert hen in hun vooruitgang op verschillende manieren. Het coacht ze in hun doelstellingen, ze worden geholpen door een marketingspecialist, ze krijgen studiotijd, ze krijgen tijd in een oefenruimte, hun muziek wordt op nieuwe en innovatieve manieren bij het grote publiek gekregen, via internet en via traditionele kanalen.
Na 2 jaar moet de artiest stoppen met het programma. Het maakt niet uit of de artiest tegen die tijd succes heeft geboekt of niet. De artiest betaalt de kosten terug die in twee jaar zijn gemaakt voor het onderdak en voedsel, maar weet dat deze kosten minder zijn dan de artiest zonder ‘Musicians United’ had moeten uitgeven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten