De Kennismarkt by Dennis Horstman, Human Resource Management
Iedereen heeft sterke- en verbeterpunten. Deze sociale innovatie gaat er vanuit dat iedereen een match heeft die je aanvult. Als jouw sterke punt iemands verbeterpunt aanvult en daar in ruil met zijn sterke punt jouw verbeterpunt kan aanvullen ben je een match. Deze sterke en verbeterpunten kunnen verschillend van aard zijn (goed in economie, slecht in wiskunde, veel kennis van Nederlands recht e.d.). Door middel van een website, waar je je profiel kan invullen (opleidingsniveau, opleidingsjaar, sterke punten, verbeterpunten e.d.), kunnen er matches gemaakt worden binnen community ’s ( zoals klassen, opleidingen of bijvoorbeeld scholen) die personen die elkaar aanvullen met elkaar verbinden. Zij stellen hun kennis ter beschikking en zijn bereidt deze met elkaar te ruilen om daar zichzelf mee te ontwikkelen, maar ook iemand anders te helpen zich te ontwikkelen. Sterke punten worden verbeterd door kennis hiervan te gebruiken en tegelijkertijd worden verbeterpunten verbeterd door de uitwisseling van kennis met de kennis van anderen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten